تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مرداد ۹۸.::. ساعت : ۳:۳۰ ب.ظ
فاقددیدگاه

تشدید برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نامتعارف

رئیس اتحادیه پوشاک تهران تاکید کرد: حجم قابل توجهی از پوشاک نامتعارف از دل مزون‌های خانگی و فضای مجازی به بازار وارد شده و در این بین تولیدات زیرزمینی تاثیر بسزایی در عرضه پوشاک نامتعارف داشته است.

به گزارش قائم آنلاین، ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: از ماه گذشته طرح برخورد با مانتو و پوشاک نامتعارف در شهر تهران با همکاری دستگاه‌های مرتبط و به دستور معاونت دادستانی تهران آغاز شده است و بازرسی از واحدهای فروشگاهی و تولیدکنندگان همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران ادامه داد: در این بازرسی‌ها با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تولیدی نامتعارف که تناسبی با فرهنگ جامعه اسلامی ایرانی ندارد، برخورد شده که در این میان واحدهای تولیدی زیرزمینی نیز شناسایی شده‌اند.

وی تاکید کرد: واحدهای متخلف بدون پروانه کسب اگر در قالب چارچوب قوانین صنفی فعالیت کنند، صاحب پروانه کسب می شوند.

شیرازی خاطرنشان کرد: گروه‌های بازرسی اتحادیه متشکل از کارشناس، بازرس و پیشکسوت صنف به صورت دوره‌ای از واحدهای صنفی بازدید می کنند و در طول هفته گشت‌های مشترک نیز انجام می شود.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران خاطرنشان کرد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که حجم قابل توجهی از مدل‌ها که با فرهنگ جامعه ایرانی همخوانی ندارد، از دل مزون‌های خانگی و فضای مجازی به بازار سرایت کرده است.

شیرازی یادآور شد: به دلیل آنکه مزون‌های خانگی و فعالیت در فضای مجازی از زیرمجموعه‌های اتحادیه پوشاک محسوب نمی‌شود، این اتحادیه توان بازرسی، نظارت و برخورد را ندارد.

وی ادامه داد: در کنار برخورد و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی، باید با دستفروشی سطح خیابان و فعالیت خارج از عرف مزون‌های خانگی برخورد شود زیرا فعالیت این دست واحدها بر فضای کسب و کار واحدهای صنفی و فرهنگ جامعه تاثیر قابل توجهی دارد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران تاکید کرد: مهمتر از نظارت و بازرسی بر فعالیت واحدهای صنفی، انجام کارهای فرهنگی و طراحی پوشاک جدید و همسو با فرهنگ جامعه اسلامی ایرانی باید مدنظر قرار گیرد.

در همین رابطه مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیز از برخورد این اتحادیه با تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نامتعارف خبر داد و گفت که در دو ماه گذشته فروش مانتوهای جلوباز ۸۰ درصد کاهش داشته است.

دیدگاه خود را به ما بگویید.