تاریخ انتشار :پنج شنبه ۲۳ خرداد ۹۸.::. ساعت : ۹:۳۵ ق.ظ
فاقددیدگاه

گرایش به علوم‌تجربی نقص سیستم آموزش و پرورش و هدایت تحصیلی

وزیر علوم با تاکید بر اینکه برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، اظهار کرد: باید استانداردهایی را تعریف کنیم که تربیت‌شده‌های این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین تربیت‌یافته و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.

به گزارش قائم آنلاین، دکتر منصور غلامی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است، افزود: بحث‌های مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است.

دکتر غلامی تصریح کرد: سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها کمک کرد و امسال نیز کمک خواهد کرد و در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسد.

وزیر علوم بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان هم برای کارهای دانشجویی و تعمیر و تجهیز به‌ویژه در مواردی که ضرورت دارد، کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها مشکل آمایشی ندارند و تعدادی از استان‌ها سازماندهی شده‌اند، گفت: تبدیل مراکز در برخی استان‌ها، کیفی‌سازی آموزش عالی کشور، برطرف کردن نقاط ضعف در مناطق کوچک‌تر و اتصالشان به نقاط بزرگ‌تر، تأمین امکانات و تجهیزات، افزایش کیفیت خدمات و فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیئت علمی از اهداف ساماندهی دانشگاه‌ها است.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تمامی رشته‌ها را داشته باشند، بیان کرد: همه دانشگاه‌ها در دنیا به دنبال مأموریت و تخصص‌گرایی هستند؛ باید دانشگاه‌هایمان را توانمند کرده و به صورت تخصصی پیش ببریم. ضمن اینکه نیاز است رشته‌های جدید، نگاه‌های جدید، به‌روز و پیشرو در سطح فناوری در دانشگاه‌ها توسعه یابند.

وزیر علوم تاکید کرد: باید از موازی کاری در استان‌ها جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، اظهار کرد: باید استانداردهایی را تعریف کنیم که تربیت‌شده‌های این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین تربیت‌یافته و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.

وی متذکر شد: علی‌رغم محدودیت‌های حاضر، تعدادی شرکت ایرانی در دنیا کار می‌کنند و می‌توانند نیروهایشان را از داخل کشور تأمین کنند.

دکتر غلامی عنوان کرد: گرایش به علوم‌تجربی نقصی در سیستم آموزش و پرورش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبه‌های شغلی و مادی همه را به سمتی می‌برد که احتمالاً در آن موفق نخواهیم شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان خاطرنشان کرد: الگوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز قابل توجه و در خور تقدیر بوده و بهتر است بروشورهایی برای معرفی دانشگاه تهیه و ارائه شود.

دیدگاه خود را به ما بگویید.