تاریخ انتشار :یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸.::. ساعت : ۵:۴۹ ب.ظ
فاقددیدگاه
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر عنوان کرد:

دانش‎آموزان در مسیر مهارت آموزی/ ۵۷ مدرسه قائم‎شهر تخریبی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر، گفت: بحث مهارت و مهارت‌آموزی که در سند تحول بنیادین به آن توجه خاص شده‌است مورد توجه ماست و در سال تحصیلی آینده ۶۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های نظری و ۴۰ درصد از آنان به سمت رشته‌های فنی و هنرستان‌ها سوق داده خواهند شد.

به گزارش قائم آنلاین، هوشنگ اصغریان ظهر یکشنبه در نشست خبری بمناسبت فرارسیدن هفته معلم ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر حدود ۵۲ هزار نفر دانش‌آموز دارد که در ۳۴۰ مدرسه با وجود ۴ هزار نفر همکار فرهنگی معلم و ۳ هزار و چهارصد نفر شاغل، مجموعه‎ای عظیم را برای این اداره رقم زده که اگر برنامه‌ای برای این مجموعه نداشته باشیم زحمات این بزرگواران نادیده گرفته خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۸ نگاهی ویژه به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهیم داشت بطوریکه با عزم جدی و راسخ با همکاری همکاران زحمتکش آموزش و پرورش برای اجرای آن و تربیت انسان‌هایی دانا، هوشیار،متدین، شجاع، اهل عمل و اقدام تربیت شوند که حلقه اتصال بین اجتماع و توسعه و بالندگی اجتماع باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای جامعه‎ای بالنده نقش اساس دارد، بیان کرد: آموزش و پرورش بدلیل ریل گذاری برای آیندگان این جامعه نقش اساسی را برای آینده کشور بازی می‌کند و باید محکم‌ و دقیق‌تر برای دانش‌آموزان کنونی و مدیران آینده ریل گذاری کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بحث مهارت و مهارت‌آموزی که در سند تحول بنیادین به آن توجه خاص شده‌است مورد توجه ماست و  در سال تحصیلی آینده ۶۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های نظری و ۴۰ درصد از آنان به سمت رشته‌های فنی و هنرستان‌ها سوق داده خواهند شد.

اصغریان با اشاره به اینکه نشاط علمی و اجتماعی یکی از موارد مورد اهمیت برای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان قائم‎شهر با رشد دوبرابری در المپیاد کشوری دانش آموزی که از میزان ۲۶ نفر به ۵۶ نفر افزایش یافت مورد تقدیر اداره کل قرار گرفت و همچنین با حضور قهرمانانی همچون یوسفی و آرین غلامی در رشته وزنه برداری و شطرنج و قهرمانان دیگر در رشته های کاراته، ژیمناستیک و غیره باعث شده تا در ورزش نیز دانش آموزان ما حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در خصوص کسب رتبه‌های مختلف توسط معلمان، عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۲ معلم منتخب شهرستانی و ۳ معلم برگزیده استانی شدند و همچنین ۵ معلم ما آموزگار مؤلف برتر استان معرفی شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر، بیان کرد: برای ارتقا سطح سواد دانش آموزان و مهارت آموزی تفاهم‌نامه های با موسسات عالی همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر و حوزه علمیه بسته شد تا دانش آموزان بتوانند بهتر برای آینده خود و علائق شغلی خود مطلع شوند.

این مسوول ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات خیرین مدرسه‌ساز قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۵۷ مدرسه تخریبی است که با کمک خیرین بصورت مشارکتی تاکنون ۸ مدرسه در حال ساخت است و امیدواریم با پیگیری بتوانیم این مدارس را هرچه زودتر آماده‎ی تحصیل برای دانش آموزان قائم‌‎شهری بکنیم و دولت بتواند ۵۰ درصد مشارکتی خود را برای ساخت این مدارس پرداخت کند تا خیرین بیشتری برای نوسازی مدارس به سمت ما بیایند که این امر محقق نمی‌شود مگر با پیگیری های ما و مسولان شهرستانی و استانی که بتوانیم رضایت خیرین عزیز را کسب کنیم.

اصغریان مشارکت خیرین را در سال تحصیلی ۹۷-۹۸، بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و سهم دولت را ۴۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۵ مدرسه متوسطه و ۳ مدرسه ابتدایی و ۲ نمازخانه با ظرفیت ۵۰ درصدی کمک خیرین و همیاری ۵۰ درصدی سازمان نوسازی در شهرستان قائم‌شهر کلنگ‌زنی شد.

وی به کمبود نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: قائم‎شهر نیز همچون دیگر شهرهای کشور مشکل کمبود نیرو.ی انسانی در مدارس خصوصا مقطع ابتدایی دارد که باید نگاه جدی صورت گیرد تا معلمان متخصص در مقطع ابتدایی به بدنه‎ی آموزش و پرورش اضافه شود چراکه تعداد ۲۴۰ نفر از همکاران فرهنگی امسال بازنشسته می‌شوند و این امر باعث کمبود نیروی بیشتری برای ما می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر در پاسخ به سوال خبرنگار ما درمورد نیمه کاره ماندن چندساله خانه معلم جنب آموزش و پرورش، بیان کرد: توان مالی برای ادامه ساخت این ساختمان برای ما وجود ندارد و بدنبال یک سرمایه گذار برای مشارکت در ساخت خانه معلم هستیم تا این معضل چند ساله را بتوانیم به پایان برسانیم از هعمین جا اعلام میکنم هر فرد سرمایه گذار علاقه‎مند به همکاری است به گرمی از وی استقبال می‌کنیم.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: نبود مکان آموزشی برای مدارس غیرانتفاعی یکی از چالش های جدی ماست که متاسفانه باعث شده برخی از مدارس ما دچار مشکل شوند و نتوانند قوانین نوسازی مدارس را اجرا کنند و شاهد این هستیم که برخی مدارس دانش اموزان در مکان های نامناسبی نیز در حال تحصیل هستند .

دیدگاه خود را به ما بگویید.