تاریخ انتشار :یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷.::. ساعت : ۱۰:۴۰ ق.ظ
فاقددیدگاه

انتظار فرج؛ یک وظیفه عمومی

یک استاد حوزه علمیه گفت: همه ما در این زمان یک وظیفه عمومی داریم و آن انتظار فرج است، و این موضوعی است که نقشی سازنده در وجود هر انسان دارد.

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت‌وگو ، در خصوص آغاز امامت حضرت بقیة الله(عج) عنوان کرد: باید بعد از سپری شدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و شهادت امام حسن عسکری(ع)، مبحث ولایت حضرت حجت بن الحسن(عج) را آنگونه که شایسته و بایسته است در جامعه مطرح کرد.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء می فرماید “وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ” یعنی ما بحث حجت باقیه خود و وجود و ظهور امام زمان(عج) و اصلاح عالم بشری توسط ایشان را در همه کتاب‌های آسمانی از جمله در زبور، متذکر شدیم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بر اساس یکی دیگر ازآیات قرآن که می‌فرماید ” لَهُ أَسْلَمَ” یعنی تسلیم می‌شوند در برابر وجود مبارک امام زمان(عج) همه کسانی که در اقصی نقاط عالم انسانی زندگی می‌کنند، و ایشان در آن قیامی که خواهند داشت، عالم را پر از عدل و داد می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)، ولایت حضرت حجت (عج) آغاز می‌شود، ایشان در روایتی فرمودند ” و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم ” یعنی در زمان غیبت من، به فقها و مراجع مراجعه کنید و احکام، شریعت و معارف دینی را بگیرید.

نقش سازنده انتظار فرج

حجت الاسلام فرخ فال در اربطه با انتظار فرج گفت: یک وظیفه عمومی همه ما در این زمان داریم و آن انتظار فرج است، این یک موضوعی است که نقش سازنده در وجود هر انسانی دارد و منحصر به شیعه و اسلام نیست، حتی مکاتب و ادیان دیگر هم انتظار یک روز تکامل یافته را دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیروان مکتب مسیحیت هم منتظر آمدن حضرت عیسی مسیح (ع) هستند، مکاتب دیگر هم معتقدند باید منتظر روزی باشند که روز عدل و ستیز با ظلم و جور است، بنابراین انتظار برای ما سازنده است و در صورتی می‌توانیم بگوییم منتظر امام زمان (عج) هستیم که به نصایح و کلام ایشان توجه و عمل کنیم.

اتحاد تا ظهور حجت

وی در ادامه افزود: امروز باید در مقابل کفر و الحاد و زیر پرچم ولایت و امامت ایستاد و در مقابل دشمن مقاومت کرد و منتظر روزی باشیم که ان شاءالله آخرین حجت خداوند ظهور کند و به لطف حق تعالی با این انتظار فرج می‌توانیم افرادی باشیم که در مقابل همه سختی‌ها مقاوم است و در تمام جریانات با سلامت و دیانت از انقلاب، اسلام و امام خود دفاع کنیم.

این استاد حوزه علمیه در رابطه با کسانی که معتقدند در زندگی نیازی به وجود امام ندارند و نیازهای معنوی خود را می‌توانند از طریق ارتباط با خداوند رفع کنند، عنوان کرد: ارتباط مستقیم با حق تعالی کار هر کسی نیست و شخصی می‌تواند این کار را انجام بدهد که در تمام ابعاد شخصیتی خود پاک و طاهر باشد، در واقع سنخیت لازمه این بحث است.

وی اظهار کرد: حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت یونس (ع) و خاتم آنها پیامبر اسلام (ص) موفق شدند در این عالم با خداوند ارتباط برقرار کنند، پیامبر اکرم(ص) با تمام چله نشینی‌ها و ریاضت‌هایی که تحمل کردند و وجودشان تماما طهارت و پاکی بود، باز هم وقتی آیه ای بر ایشان نازل می‌شد، حضرت اختیار از دست می‌دادند.

حجت الاسلام فرخ فال در ادامه گفت: به عنوان مثال یک کودک ۱۰ ساله بی‌تجربه نمی‌تواند از نظر علمی با یک پروفسور و دانشمند ارتباط برقرار کند، بلکه کسی می‌تواند این کار را انجام بدهد که  از نظر علمی دارای جایگاه باشد، چرا که سنخیت لازم است.

وی خاطرنشان کرد: سنخیت لازمه تمام ارتباطات عالم هستی است، ارتباط با حق تعالی کار انبیاء (ص) و ائمه معصومین (ع) است، ما نمی‌توانیم این کار را به صورت مستقیم انجام بدهیم.

همه چیز در اختیار ما نیست

این استاد حوزه علمیه افزود: یک انسان معمولی که ادعا می‌کند نیازی به پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) ندارد از کجای قرآن می‌تواند دستورات دینی خود را پیدا کند؟ کجای قرآن آمده که نماز صبح دو رکعت است؟ کجا در خصوص شکیات و احکام صحبت شده است؟ همه چیز در اختیار ما نیست.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه ۷ سوره آل عمران می فرماید” وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ”، ما علم دین، احکام، شرایع و فرهنگ را دراختیار امام معصوم (ع) گذاشته ایم؛ کسی نمی‌تواند دسترسی پیدا کند، بنابراین اگر کسی ارتباط معنوی‌اش را با امام معصوم (ع) و نائبین آنها برقرار نکند، در واقع کمیتش لنگ است و معارف دینش را نتوانسته بگیرد، در نتیجه بر شیطان پناه می‌برد و راه شیطان هم جز ضلالت و گمراهی نیست.

دیدگاه خود را به ما بگویید.