تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۹۶.::. ساعت : ۱۰:۲۰ ق.ظ
فاقددیدگاه

نقش کلیدی ویتامین D۳ در سلامت قلب را جدی بگیرید

نور خورشید مهمترین منبع ویتامین D. به شمار می‌آید. مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D. هستند.

به گزارش قائم آنلاین، مطالعات محققان دانشگاه اوهایو نشان می‌دهد ویتامین D۳ در جلوگیری و بهبود آسیب‌های سیستم قلبی عروقی نقش دارد.به نقل از سلامت نیوز ، ویتامین D۳ بر اثر قرارگرفتن پوست در معرض نور خورشید در بدن تولید می‌شود. مطالعات مختلف فواید این ویتامین را برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف از جمله دیابت، فشار خون، ام. اس و بیماری‌های روحی نشان می‌دهد.

 

نقش کلیدی ویتامین D۳ در سلامت قلب را جدی بگیرید

 

تحقیقات جدید محققان دانشگاه اوهایو نقش این ویتامین در جلوگیری از آسیب‌های قلبی عروقی و بازیابی آسیب‌های وارد به این سیستم را نشان می‌دهد.

مطالعات بالینی اخیر نشان می‌دهد بسیاری از بیماران مبتلا به حمله قلبی با کمبود ویتامین D. مواجه هستند، البته این یافته به این معنا نیست که کمبود ویتامین D. باعث بروز حمله قلبی می‌شود، اما خطر آن را افزایش می‌دهد.

محقان با استفاده از حسگر‌های زیستی نقش ویتامین D۳ را در عملکرد و بازسازی سیستم قلبی عروقی بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد ویتامین D۳ یک محرک قوی از اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک یک مولکول اصلی پیام‌رسان در تنظیم جریان خون و بازدارنده از تشکیل لخته است. از طرفی این ویتامین میزان استرس اکسیداتیو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نور خورشید مهمترین منبع ویتامین D. به شمار می‌آید. مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D. هستند. علاوه بر این، ۱۵ دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D. بدن توصیه شده است.

دیدگاه خود را به ما بگویید.