تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۹۶.::. ساعت : ۸:۵۰ ق.ظ
فاقددیدگاه

۷ مرحله مهم پیشگیری از ویروس آنفولانزا

شکر یکی از بدترین چیز‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید، به ویژه اگر در فکر حفظ سلامتی‌تان هستید – و چه کسی هست که چنین چیزی را نخواهد؟ شکر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و به رشد باکتری کمک می‌کند. اجتناب از مصرف شکر و قند، کلید حفظ سلامتی است، به خصوص هنگامی که در معرض استرس هستید یا در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به سر می‌برید.

به گزارش قائم آنلاین،  آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. به نقل از بازده این ویروس‌ها از طریق هوا از فردی به فرد دیگر گسترش می‌یابند. علائم و نشانه‌های آنفولانزا ممکن است شامل مواردی نظیر تب، سرفه کردن، آبریزش بینی، درد عضلات یا بدن، سردرد، خستگی، استفراغ و اسهال است. برای اینکه از این بیماری دور باشید باید این ۷ مرحله پیشگیری از آنفولانزا را حتما بدانید.

 

۷ مرحله مهم پیشگیری از ویروس آنفولانزا

 

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۱

غذای واقعی بخورید

منظور ما از غذای “واقعی” غذایی طبیعی است که در طبیعت یافت می‌شود و قبل از این‌که روی میز غذای شما حاضر شود، کم‌ترین حالت فرآوری روی آن صورت گرفته‌است.

این مواد غذایی شما را دور از بیماری‌های ضعیف‌کننده و سالم و پرانرژی نگه می‌دارد. خوراکی‌هایی مانند سیب، هویج، آجیل و دانه‌های خام، غذا‌هایی که پر از هورمون‌ها، آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی غیر طبیعی نباشند. این‌ها همان غذا‌هایی هستند که می‌توانید در حیاط خانه‌ی خود در یک باغچه‌ی ارگانیک یا با پرورش مرغ خانگی خودتان فراهم کنید.

غذا‌های دیگری که بسیاری از آمریکایی‌ها به طور روزانه مصرف می‌کنند، چیزی است که من ترجیح می‌دهم آن‌ها را “غذا‌های غیرواقعی” بنامم. این‌ها مواد غذایی هستند که در قفسه‌ها و راهرو‌های سوپرمارکت‌ها به وفور پیدا می‌کنید. غذا‌هایی که به شدت فرآوری شده‌اند، اصلاح شده‌اند و نسبت به حالت اولیه‌ی خود تغییر زیادی کرده‌اند! این‌ها به سختی شبیه غذای واقعی هستند.

به نوشابه‌ها، میان‌وعده‌های میوه‌ای، غذا‌هایی که در مایکروویو آماده می‌شوند و … فکر کنید!

انواع غذا‌های واقعی، تمام مواد مغذی را که بدن‌تان برای عملکرد مناسب و سالم ماندن نیاز دارد، تامین می‌کنند. این غذا‌ها باید اولین انتخاب غذایی شما باشند.

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۲

ورزش کنید

اگر چه هنگامی که شما به پیشگیری از سرماخوردگی فکر می‌کنید، لزوما به این فکر نمی‌کنید که “اگر نمی‌خواهم بیمار شوم، بهتر است ورزش کنم، ”، اما این یکی از بهترین راه‌های بهبود اوضاع سلامت کلی شما و سالم ماندن در طول فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

بنا به گفته‌ی پژوهشگر، مایکل فلین، که در دانشگاه پردو روی تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن مطالعه می‌کند، ۳۰ دقیقه ورزش، سه تا چهار بار در هفته، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ورزش بیش‌تر در واقع تأثیر معکوس خواهد داشت.

فلین توضیح داد که بر اساس یک مطالعه، ۱۶ کیلومتر دویدن در هفته، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، اما این میزان را تا ۳۲ کیلومتر در هفته افزایش دهید و به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت را در خودتان کاهش دهید.

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۳

به میزان فراوانی بخوابید

داستان‌های قدیمی مادربزرگ‌های‌مان هنوز هم درست هستند. هنگامی که بیمار هستید، نیاز به مقدار زیادی استراحت دارید، اما شما واقعا نمی‌توانید کسر خواب‌تان را که طی چند هفته یا چند ماه داشته‌اید، جبران کنید.

خوابیدن به اندازه‌ی کافی، کلیدی برای حفظ سلامتی است. مطالعات نشان می‌دهند که عدم خواب با مشکلات سلامتی و عدم توانایی برای کاهش وزن همراه است. مطابق با گفته‌های سازمان بهداشت زنان هاروارد، یکی از عوارض جانبی نداشتن خواب کافی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۴

از زندگی‌تان لذت ببرید!

هیچ چیز به اندازه‌ی استرس نمی‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شود. طبق گفته‌ی لورل ملین، دانشیار پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و بنیانگذار شرکت EBT، ۸۰ درصد از مشکلات سلامتی ناشی از استرس هستند.

ملین یک رویکرد جدید را برای مقابله با استرس توسعه داده‌است. این رویکرد شامل استفاده از ابزار‌های موجود در مغز شما می‌شود تا استرس را پشت سر بگذارند و به سرعت احساس آرامش و تعادل کنند.

یکی از بهترین راه‌های مقابله با استرس این است که زندگی‌تان را با سرگرمی متعادل کنید. گفته می‌شود که کار کردن مداوم بدون هیچ گونه سرگرمی باعث کسل شدن فرد می‌شود. خوب، نبود سرگردمی هر کسی را خسته و دلزده می‌کند. برای لذت بردن از زندگی و ایجاد شادی هر روز وقت بگذارید. مثلا می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، به دیدن فیلم یا تئاتر بروید یا با خانواده و دوستان‌تان بازی کنید. به هر حال ضروری است که مقداری سرگرمی را در روزتان بگنجانید – مخصوصا زمانی که این همان چیزی است که احساس می‌کنید باید انجام بدهید.

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۵

مقدار زیادی ویتامین D. دریافت کنید.

اخیرا حقایق زیادی در مورد مزایای فراوانی که ویتامین D. برای سلامتی دارد، کشف شده‌است. امروزه معلوم شده‌است کمبود ویتامین D. که قبلا گفته می‌شد روی سلامت استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد، در بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت نقش دارد.

با توجه به تحقیقات طولانی مدت دکتر مایکل هالیک که روی ویتامین D. انجام داده‌است، بهترین راه برای به دست آوردن ویتامین D. قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. بله درست است! او توصیه می‌کند که در معرض خورشید قرار بگیرید، اما نکات ایمنی را نیز رعایت کنید. هالیک در کتاب خود تحت عنوان “راه حل ویتامین D” می‌گوید، کمبود ویتامین D. (که بسیاری از غربی‌ها بدون این‌که اطلاع داشته باشند از آن رنج می‌برند) می‌تواند باعث بروز فاجعه در بدن، از جمله سیستم ایمنی شود.

برای شکست دادن سرماخوردگی یا آنفلوآنزا اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از نور خورشید را به طور منظم دریافت می‌کنید. اگر شما در جایی زندگی می‌کنید که فقط در فصل‌های خاصی خورشید هست، بهتر است که مکمل‌های ویتامین D. را مصرف کنید، تا سطح این ویتامین در بدن شما به اندازه‌ی کافی باشد و بتوانید فصول بدون خورشید را به خوبی بگذرانید.

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۶

مولتی‌ویتامین دارای تمام مواد مغذی را مصرف کنید.

مصرف مولتی‌ویتامین یک قدم بزرگ برای محافظت از سلامتی بدن است. اما همه‌ی مولتی‌ویتامین‌ها برای شما خوب نیستند. بسیار مهم است که مولتی‌ویتامین دارای تمام مواد مغذی را انتخاب کنید نه یک ترکیب مصنوعی. مولتی‌ویتامین دارای تمام مواد مغذی کاملا نزدیک به منبع واقعی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که ممکن است دریافت کنید. در واقع، بدن شما بهتر می‌تواند آن‌ها را بشناسد، هضم کند و مواد مغذی موجود در آن را جذب کند. اطمینان حاصل کنید که مولتی‌ویتامینی را انتخاب می‌کنید که دارای گواهینامه ISO بر روی آن است. این نشان تضمین می‌کند که ویتامینی باکیفیت را دریافت می‌کنید.

پیشگیری از آنفولانزا: مرحله ۷

از مصرف شکر پرهیز کنید.

شکر یکی از بدترین چیز‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید، به ویژه اگر در فکر حفظ سلامتی‌تان هستید – و چه کسی هست که چنین چیزی را نخواهد؟ شکر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و به رشد باکتری کمک می‌کند. اجتناب از مصرف شکر و قند، کلید حفظ سلامتی است، به خصوص هنگامی که در معرض استرس هستید یا در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به سر می‌برید.

شیرین‌کننده‌های فوق‌العاده و طبیعی در بازار وجود دارند، بنابراین قرار نیست که بدون خوراکی‌های شیرین سر کنید. استویا یا عسل خام را به میزان متعادل امتحان کنید. (و از شیرین‌کننده‌های مصنوعی دوری کنید – آن‌ها هم جزو خوراکی‌های جعلی هستند!) حتما برچسب غذا‌هایی را که می‌خورید بررسی کنید و از خرید مواد غذایی دارای شکر نیز پرهیز کنید.

هیچ کس دوست ندارد که در هیچ زمانی دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شود. هنگامی که هفت مرحله‌ی بالا را برای سالم ماندن رعایت کنید، نه تنها سرماخوردگی و آنفولانزا را از خودتان دور نگه می‌دارید، بلکه از بدن‌تان در برابر سایر بیماری‌های جدی مزمن نیز که می‌توانند سلامتی شما را در مسیر بدی قرار دهند، محافظت می‌کنید.

احتیاط:

اگر شما یا یکی از عزیزان‌تان عوارض ناشی از آنفولانزا مانند پنومونی را تجربه می‌کنید یا تب بالایی دارید که پایین نمی‌آید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر دچار آنفلوانزا شدید و در عین حال یک بیماری مزمن مانند آسم دارید یا باردار هستید، حتما به پزشک‌تان مراجعه کنید.

نکات پایانی

– آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود.

– درمان رایج آنفلوانزا شامل دارو‌های ضد ویروسی و واکسن‌ها می‌شود.

– برای تسکین علائم این بیماری، دارو‌های طبیعی آنفلوآنزا را امتحان کنید.

– در صورتی که به آنفولانزا مبتلا شده‌اید و یک بیماری مزمن دارید یا باردار هستید، به پزشک‌تان مراجعه کنید. در صورت بروز عوارض آنفولانزا، مانند پنومونی (سینه‌پهلو)، مراقبت‌های پزشکی را نیز دریافت کنید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.